Отдел продаж и доставка:  
(098) 431 33 60        (066) 473 07 26

Техподдержка, сервис: (063) 958 13 07

VK     VK facebook корзина товара
багажник (пуст)

Автомобільний акумулятор, глосарій: терміни та визначення




18.01.2017

Акумулятор
Акумулятор - дослівно це накопичувач. Здатний накопичувати енергію і віддавати її згодом.

Активна маса
Це складова частина електродів, яка зазнає хімічні перетворення при проходженні електричного струму.

Ампер (A)
Це одиниця сили струму.

Ампер, година (А · год)
Це міра електричної енергії, що дорівнює добутку сили струму в амперах на час в годинах.

Баретки
Це струмопровідні елементи, що з'єднують однойменні електроди одного осередку.

Батарея
В даному випадку мається на увазі акумуляторна батарея (або АКБ).

Блок електродів у зборі
Це блок, що складається з позитивних і негативних електродів, а також сепараторів, що входять в комплект одного осередку.

Вода
Під цим поняттям мається на увазі тільки дистильована вода.

Вода для доливання
Ця вода, яка використовується для відшкодування втрат електроліту в результаті електролітичного розкладання води або випаровування. Така вода повинна відповідати нормативу VDE 0510 щодо вмісту домішок. Доливати в батарею можна тільки дистильовану воду! Ні в якому разі не можна застосовувати водопровідну воду.

Вольт (В)
Це міра напруги.

Випрямляч
Випрямляч дозволяє перетворювати змінний струм в постійний.

Газоутворення
Йдеться про утворення газів на електродах свинцевого акумулятора. Особливо рясно виділяється гримучий газ в кінцевій фазі заряду свинцевого акумулятора. Цей газ утворюється в результаті розкладання міститься в електроліті води на водень і кисень.

Генератор
Так називають електродинамічний джерело струму, який приводиться від вала автомобільного двигуна і служить для заряду акумуляторної батареї і живлення споживачів, підключених до бортової мережі. (В даний час зазвичай застосовуються генератори змінного струму з випрямлячами).

Глибокий розряд
Це відбір струму, який призводить до повного розряду батареї. Батарея вважається повністю розрядженою, якщо щільність електроліту не перевищує 1,14 г / см3, а ЕРС нижче 11,9 В.

Гримучий газ
Це вибухонебезпечна суміш водню і кисню.

Денсиметр (Ареометр)
Це прилад, що складається зі скляної трубки, поплавка і гумової груші. На поплавок нанесені штрихи для визначення щільності електроліту.

Дистильована вода
Дистильована вода доливається в батарею для відшкодування її втрат в результаті газоутворення, а також внаслідок випаровування. Вона повинна відповідати певним вимогам до чистоти від домішок (див. норматив VDE 0510). Для доливання акумуляторних батарей слід використовувати виключно дистильовану воду!

Дифузія
Під хімічної дифузією розуміють невпорядкований рух частинок рідин або газів, яке призводить до вирівнювання їх концентрацій у всьому займаному обсязі.

Ємність батареї
Це величина електричної енергії, яку може віддати акумуляторна батарея. Вона вимірюється в ампер-годинах (А*год).

Заряд
Це процес перетворення електричної енергії в хімічну при протіканні струму через батарею у відповідному напрямку.

Зарядний струм
Це струм, при якому заряджається батарея. Обмежувати 10% від номінальної ємності акумулятора.

Кінцева напруга
Це встановлений нормативами значення напруга, до якого допускається його зниження при розряді батареї струмом певної величини. При досягненні кінцевої напруги процес розряду вважається закінченим. Для автомобільних АКБ воно дорівнює 12,0 Вольт.

Коефіцієнт перетворення енергії
Це відношення електричної енергії, витраченої при повному заряді батареї, до енергії, яка раніше була нею віддана.

Мітки для визначення рівня електроліту
Ці мітки дозволяють визначити положення рівня щодо допустимих значень.

Моноблок
Це корпус батареї, розділений перегородками на окремі осередки.

Напруга заряду
Ця напруга, під яким проводиться заряд батареї. До 14,4 Вольт

Напруга на клемах
Ця напруга між полюсними виводами батареї.

Напруга перезаряда
Ця напруга, при перевищенні якого різко збільшується газоутворення. Будь-яка напруга вище 14,4 Вольт!

Номінальні значення
Це встановлені стандартами DIN 40729 і DIN 72311 значення напруги, ємності, щільності, температури і т. П. Наприклад: номінальна напруга акумуляторної батареї цей твір номінальної напруги свинцевого акумулятора (2,1 В) на число послідовно включених акумуляторів або осередків (наприклад, 6 осередків у 12 вольтової батареї).

Номінальна ємність
Це кількість електричної енергії, яку може віддати батарея в режимі 20-ти годинного розряду струмом номінальної величини (при номінальних значеннях температури, густини і рівня електроліту). При цьому напруга не повинна впасти нижче певної величини.

Кришка акумулятора
Ця кришка закриває всі осередки батареї. Вона з'єднується з моноблоком допомогою контактно-теплового зварювання.

Відведення газів / Вентиляція батареї
У стартерних батарей утворюються при їх експлуатації гази зазвичай відводяться через пластикову трубку в безпечне місце.

Негативний електрод
Це електрод, активна маса якого (при зарядженій батареї) складається з губчастого свинцю.

Полюсні клеми (термінали)
Це наконечники сполучних кабелів, які закріплюються на них за допомогою пайки або гвинтів.

Густина
Це характеристика фізичного тіла, що дорівнює відношенню його маси до займаному обсягу. Вона вимірюється в кг/л або в г/см3.

Щільність електроліту
Див. Щільність.

Повний заряд
Це заряд батареї, при досягненні якого припиняється процес хімічного перетворення енергії. Свинцева батарея вважається повністю зарядженої, якщо в останній фазі її заряду щільність електроліту і напруга на висновках стабілізувалися.

Позитивний електрод
Це електрод, активна маса якого (у зарядженій батареї) складається з двоокису свинцю (PbO2).

Полюсні виводи
Полюсні виводи служать для підведення зарядного струму і для його віддачі під загальним напругою батареї.

Послідовне з'єднання
При послідовному з'єднанні (наприклад, дві батареї в вантажному авто, чи автобусі) з'єднуються різнойменні виводи сусідніх батарей.

Пробка центральної вентиляції
У батарей з центральною системою вентиляції ця пробка служить для перекриття газовідвідного отвору в кришці батареї. У батарей з рідким електролітом цієї пробкою закривається газоотводное отвір тільки з одного боку батареї. Цю пробку не слід плутати з пробкою осередки.

Пробки осередків
Ці пробки закривають отвори осередків в кришці батареї.

Пускова потужність
Це потужність, яка потрібна для пуску двигуна.

Розряд батареї
Це перехід хімічної енергії в електричну. При цьому струм тече в напрямку, протилежному при заряді батареї)\.

Решітка електроду
Решітка електрода служить для утримування активної маси, а також для підведення і відведення струму до неї. Завжди застосовуються свинцеві решітки.

Саморозряд
Це розряд батареї в результаті протікання певних хімічних процесів в ній без віддачі струму споживачам.

Свинцева батарея
Це батарея з свинцевими гратами електродів, причому у зарядженої батареї активна маса позитивних електродів складається з двоокису свинцю, а активна маса негативних електродів - з губчатого свинцю. В якості електроліту такої батареї служить водний розчин сірчаної кислоти.

Сепаратор
Це встановлений між різнойменними електродами роздільник, який пропускає іони. У батареях з рідким електролітом зазвичай застосовуються сепаратори з поліетилену, а батареї типу AGM оснащуються сепараторами з нетканих матеріалів.

Сірчана кислота (H2SO4)
Ця кислота використовується для отримання електроліту шляхом її розведення водою.

Термін служби батареї
Це час експлуатації батареї до її переходу в непридатний стан. Зазвичай це 3-4 роки

Стартерная батарея
Всі автомобільні акумулятори стартерні. Від тягових їх відрізняє більшу кількість електродів, котроие при пуску двигуна є звичайним плоский конденсатор. Звідси і потужні пускові струми. Автомобільні акумулятори використовується для пуску двигуна і харчування його системи запалювання.

Ступінь зарядженості
Це величина, яка характеризує використання ємності батареї. 12,7В напруга повністю зарядженої АКБ (11,9В це 0% заряду)

Сульфатація
Це процес перетворення активної маси свинцевою батареї в крупнокристаллический сульфат свинцю. І більш "небезпечний" для АКБ сульфат кальцію.

Струм холодної прокрутки по стандартам EN і DIN
Це заявлений виробником розрядний струм, за величиною якого судять про здатність батареї забезпечувати пуск двигуна при низьких температурах. Токи холодної прокрутки по стандартам EN і DIN - це різні за величиною струми, які перш за все служать для визначення пускових якостей батарей при низьких температурах, але при відмінних умовах їх випробувань, які наведені в новому стандарті EN або в старому стандарті DIN. Тому на корпус батареї наносяться два значення струму холодної прокрутки. Наприклад, для батареї ємністю 60 А · год може бути вказаний струм силою 480 А за стандартом EN і 280 А по стандарту DIN. Цей струм батарея повинна віддавати при температурі -18 ° C протягом різних проміжків часу, так як кінцева напруга встановлено цими стандартами на різних рівнях. Наприклад, відповідно до стандарту EN батарея ємністю 60 А · год повинна віддавати струм силою 480 А при температурі -18 ° C протягом 10 секунд, причому напруга не повинна впасти нижче 7,5 В. Через 10 секунд витримки батарея знову навантажується, але струмом 280 А при тій же температурі. Цей струм вона повинна віддавати протягом 133 секунд, причому напруга не повинна впасти нижче 6 В.

Рівень електроліту
В даному випадку мається на увазі рівень рідкого електроліту в осередках батареї. Min. рівень - на 1 см вище рівня електродів.

Прискорений заряд батареї
Це заряд струмом, який значно перевершує його звичайні значення. При цьому скорочується час заряду, але повна ємність батареї не використовується. Увага! Не слід застосовувати режим прискореного заряду батареї звичайним ЗУ, так як він може привести до її пошкодження. Для прискореного заряду застосовувати тільки ЗУС Версія-4 ТОР

ЕДС батареї (НРЦ)
Це усталене напруга на полюсних виводах батареї при розімкнутому ланцюзі, при повній відсутності струмів заряду або розряду

Електроліт
Це рідина, яка має іонною провідністю. Здатна проводити електричний струм між зануреними в неї електродами. В якості електроліту використовується, наприклад, розбавлена водою сірчана кислота.

SAE
Це автомобільний стандарт США (Society of Automotive Engineers)

EN
Скорочення від "Europe Norm" (Європейський стандарт).





Читайте так же:


Комментарии

Пока нет комментариев

Написать комментарий